Meniu
Informacija iš Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos centro
2022-01-04
Informacija iš Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos centro

Informacija iš Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos centro.

Baltasis cukrus – tuščios kalorijos, be naudingųjų medžiagų. Pridėtinis cukrus maisto produktų etiketėse gali būti nurodomas kaip cukrozė, rudasis, cukrus, cukranendrių cukrus, medus, kukurūzų sirupas, vaisių sulčių koncentratai, fruktozė, gliukozė, agavų nektaras arba įvairūs kiti nektarai. Pridėtinio cukraus perteklius maiste kenkia mūsų sveikatai. Maisto produktai, į kuriuos buvo dirbtinai pridėta cukraus, dažnai, yra labai kaloringi ir turi mažai vertingų maisto medžiagų. Atsiranda įvairių ligų rizika.

Maisto priedas – bet kuri medžiaga, paprastai ar atskirai nevartojama kaip maisto produktas ir nevartojama kaip būdingas maisto produkto ingredientas, nepriklausomai ar nuo to turi maistinę vertę. Maisto priedai naudojami: apsaugoti maisto produktus ir žaliavas nuo žalingų aplinkos veiksnių (pvz. Temperatūros svyravimo, mikroorganizmų oksidacijos); išsaugoti maisto produktų maistinę vertę (pvz.: apsaugoti nuo vitaminų, nesočiųjų riebiųjų rūgščių, amino rūgščių skilimo); patenkinti vartotojų specifinius mitybos poreikius (pvz.: gaminti žemo kaloringumo maisto produktus); pagerinti maisto produktų savybes. Kai kurie maisto priedai gali sukelti ir vėžines ligas, didina cholesterolio kiekį, didina kraujo spaudimą, gali sukelti odos ligas, išbėrimus, sukelia virškinimo problemas, alergijas ir vaikų hiperaktyvumą.

Vaisiai ir daržovės yra pagrindinė sveikos mitybos sudedamoji dalis, kurie turi teigiamą poveikį sveikatai ir mažina lėtinių ligų riziką. Vaisiuose ir daržovėse gausu: antioksidantų (kurie apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, apsaugo nuo vėžinių susirgimų), vitaminų, tirpiųjų skaidulų, kurios skatina žarnyno veiklą, neleidžia staigiai padidėti gliukozės kiekiui kraujyje ir saugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja vaisių ir daržovių vartoti ne mažiau kaip penkis kartus per dieną ir vienam asmeniui per dieną jų suvartoti bent 400 gramų.

Plačiau kviečiame paskaityti pridėtuose failuose.

Priedai:



Nuorodos