Meniu
Erasmus+ mokyklos mainų strateginės partnerystės projektas: "Clever consumption starts early on"
2021-04-16

Vandens vertinimas ir tausojimas

 

Vandens vertinimas ir tausojimas: vaikų idėjos švenčiant pasaulinę vandens dieną!

Norėdami peržiūrėti knygelę su vaikų idėjomis SPAUSKITE ČIA


Kūrybiškiausių laivų galerija

Pasaulinės vandens dienos minėjimo veiklose aktyviai dalyvavo visos Erasmus + projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“ partnerių šalių ugdymo įstaigos bei jų bendruomenės. Kviečiame pasidairyti po „Kūrybiškiausių laivų galeriją“, į kurią “suplaukė” vaikų laivai iš Lietuvos, Lenkijos. Italijos, Rumunijos bei Turkijos.

Norėdami peržiūrėti filmuką SPAUSKITE ČIA


„Pasaulinė 2021 m. Vandens diena: kaip vertiname vandenį?“

„Mažų vandens lašiukų“ šokis

 #Pasaulinėvandensdiena #WorldWaterDay #Water2me

Norėdami peržiūrėti filmuką SPAUSKITE ČIA


Pasaulinė vandens diena

Kovo 22-oji diena, Pasaulinė vandens diena! Ačiū visai lopšelio-darželio “Ežiukas” bendruomenei už aktyvų ir kūrybingą dalyvavimą Pasaulinės vandens dienos paminėjimo veiklose!

Mes turėjome ne tik vieną dieną, bet ir įdomių įvykių, veiklų, patyrimų ir atradimų kupiną savaitę. Šiandien apibendriname savo veiklą ir labai džiaugiamės turėdami didelę piešinių, vaikų darbelių, vaizdo įrašų su dainomis ir šokiais kolekciją. Dėkojame už jūsų indėlį ir pasidalinsime šiais, kiekvienam akcijos dalyviui, dalyvavimą patvirtinančiais sertifikatais.

#PasaulinėVandensDiena #WorldWaterDay #Water2me


Vanduo ir gerovė!

Lopšelio-darželio „Ežiukas“ bendruomenė šūkiu „Vanduo ir gerovė!“ tęsia Pasaulinės vandens dienos šventinę veiklą. Žmogaus gerovė plačiąja prasme reiškia viską, kas svarbu žmonių gyvenimui, pradedant pagrindiniais žmogaus išgyvenimui reikalingais elementais (maistu, vandeniu, pastoge) iki aukščiausio lygio asmeninių tikslų pasiekimo ir dvasinių tikslų išsipildymu. Mūsų mažieji diskutavo apie vandens svarbą žmogaus gyvenimui, kodėl kūnas negali funkcionuoti be jo. Surengėme vandens degustaciją, ragavome, kaip citrinos, apelsino skiltelė vandeniui suteikia kitokį skonį, taip pat išbandėme keletą žolelių (mėtų), kad pajustume skonių įvairovę. Kitas labai svarbus vandens aspektas yra sanitarija ir higiena, ypač atsižvelgiant į COVID-19 pandemiją. Mūsų vaikai - rankų plovimo superherojai! Kita diskusijų ir užsiėmimų tema buvo vanduo ir laisvalaikis. Vaikai pasakojo savo istorijas, dalijosi prisiminimais apie linksmą šeimos praleidimo laiką šalia upės, jūros ar ežero, žaidimus žaidžiant pajūryje ar tiesiog mėgaujantis atpalaiduojančiu bangų garsu. Labai svarbu suprasti, kad vanduo turi estetinę, istorinę ir archeologinę vertę tautos paveldui. Mažieji kalbėjo apie tai, kad mūsų gimtąjį Kauną supa dvi didžiausios Lietuvos upės - Nemunas ir Neris; o šių upių santakoje yra mūsų mūrinė Kauno pilis. Vėliau vaikai sukūrė savo albumą „Pasaulis, vanduo ir aš“.

#Pasaulinėvandensdiena #WorldWaterDay #Water2me

Norėdami peržiūrėti fotogaleriją SPAUSKITE ČIA

 


Protingas vandens vartojimas

Protingas vandens vartojimas 

Šiandien darželio „Ežiukas” bendruomenė tęsė Pasaulinės vandens dienos minėjimą ir organizavo įvairius užsiėmimus tema: „Protingas vandens vartojimas“. Vaikai kalbėjo, kaip vanduo yra svarbus mums, mūsų namams ir šeimos gyvenimui. Vyko pokalbiai, ką vanduo reiškia gyvai būtybei, kaip mes, kiekvienas, galime tinkamai saugoti vandenį. Mažieji pasakojo savo istorijas, išsakė savo mintis. Žiūrėdami paveikslus, filmus susipažino su natūraliais vandens ištekliais ir ekosistemomis, vandens apytaka. Mes daug diskutavome apie tai, kaip visas vanduo, kurį naudoja žmonės, vėl grįžta į aplinką, kartu su visais mūsų pridėtais nešvarumais. 2021 m. Pasaulinės vandens dienos tema yra vandens vertinimas, tad kaip galime tai pakeisti? Imkimės veiksmų kartu ir naudokime vandenį efektyviau!  

#Pasaulinėvandensdiena #WorldWaterDay #Water2me

Norėdami peržiūrėti fotogaleriją SPAUSKITE ČIA

 

Mūsų mažųjų mintys apie vandenį ir jo svarbą


Meninė raiška ir vanduo – „Spalvų šokis vandenyje“

Vykdydami Pasaulinės vandens dienos užsiėmimus, pasiūlėme ugdytiniams veiklas, kurių metu įspūdžius, emocijas, mintis, patirtį reikštų meninėmis priemonėmis ir būdais: muzika, šokiu, improvizacija, vizualine raiška. Vaikai skatinami būti kūrėjais – eksperimentuoti dailės medžiagomis ir vandeniu, tapyti klausantis kompozitoriaus M. K. Čiurlionio simfoninės poemos „Jūra“, klausytis vandens čiurlenimo, jūros ošimo ir kt. Pasiūlytos veiklos suteikė galimybes išbandyti naujas idėjas, naujus mąstymo ir problemų sprendimo būdus, skatino vaikus bandyti ir atrasti, kūrybiškai išreikšti save bei pasitikėti savimi.

 #Padaulinėvandensdiena #WorldWaterDay #Water2me

Norėdami peržiūrėti fotogaleriją SPAUSKITE ČIA

Norėdami peržiūrėti filmuką SPAUSKITE ČIA


 

Mokslas, bandymai, atradimai - labai įdomu!

Visiems vaikams patinka žaisti su vandeniu ir mokytis žaidžiant. Šiandien, dalyvaudami Pasaulinės vandens dienai skirtuose užsiėmimuose surengėme įdomių edukacinių eksperimentų, pakvietėme ir tėvelius kartu su vaikučiais pasinerti į ieškojimus. Daiktų plaukimas ir grimzdimas vandenyje yra smagi patirtis, kurią vaikai gali tirti. Tad naudodami paprastus vandens padėklus (indus), plūduriuojančius bei skęstančius daiktus pasiūlėme vaikams žaisti, eksperimentuoti, tyrinėti ir aptarti, kodėl ir kaip skirtingi daiktai plaukia ar skęsta vandenyje. Mažiausieji su tėveliais kūrė nuostabius „Svajonių laivus” ir juos plukdė. Žaismingos veiklos suteikė naujų įspūdžių, skatino norą sužinoti, išmokti ieškant informacijos, eksperimentuojant: vaikai siūlė idėjas, stebėjo, prognozavo, sprendė problemas, vertino, lygino ir samprotavo, pasakojo bei svarstė apie veiklos eigą, apie savo patirtį ir išgyvenimus.

#Pasaulinėvandensdiena #WorldWaterDay #Water2me

Norėdami peržiūrėti fotogaleriją SPAUSKITE ČIA

 


 

   

   Kasmet kovo 22-ąją minima #Pasaulinėvandensdiena #WorldWaterDay #Water2me

  2021 m. Pasaulinės vandens dienos tema - skatinti sąmoningą požiūrį į vandenį ir jo didžiulę svarbą kiekvienam iš mūsų.

  Artėjant šiai ypatingai dienai, visą savaitę, Kauno lopšelio-darželio “Ežiukas” bendruomenė paragins visus daugiau sužinoti apie vandens problemas, koks yra svarbus vanduo mūsų gyvenime, kaip svarbu jį tausoti!

Peržiūrėti video GALITE ČIA


    Kauno lopšelio-darželio Ežiukas" vaikai sveikina Erasmus+ projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvame amžiuje“ partnerius su pavasariu! 

   Happy first day of spring everyone!


    Kauno lopšelio-darželio „Ežiukas“ vaikų sveikinimas Erasmus+ projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvame amžiuje“ partneriams.

Norėdami peržiūrėti filmuką SPAUSKITE ČIA

 


 

    2021 m. vasario 1 d. vyko įvadinis Erasmus+ projekto „“Clever consumption starts early on” („Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“2020-1-PL01-KA229-081879_4) nuotolinis susitikimas su partneriais iš Italijos, Lenkijos, Rumunijos bei Turkijos.

 

     Tai buvo puiki proga visų penkių šalių komandoms susipažinti, pristatyti atstovaujamas ugdymo įstaigas, išrinkti logotipo konkurso laimėtoją bei aptarti projekto veiklų bei rezultatų sklaidą socialinės medijos kanalais. Pasiskirstėme veiklas, nusimatėme tolimesnių darbų atlikimo terminus, pasitvirtinome strategines projekto gaires.

 

     Projekto dalyviai su nekantrumu laukia gyvų susitikimų.

 

 

  Visą, 2021 m. sausio mėnesį vyko Erasmus+ projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“/„Clever consumtion starts early on“ logotipo kūrimo darbai bei rinkimai. Projekto partneriai – iš Lenkijos, Italijos, Turkijos, Rumunijos ugdymo įstaigų kūrė bei rinko logotipą, kuris geriausiai perteikia tvaraus, protingo vartojimo idėjas.

   Į logotipo kūrimo procesą įsitraukė visi mūsų vaikai ir mokytojos. Vaikai piešė piešinius, kūrė darbelius, atspindinčius projekto temas: protingas energijos, vandens, maisto vartojimas, atliekų tvarkymas (antrinis žaliavų panaudojimas), darnus gyvenimo būdas ir požiūris į aplinką. Po to vaikų darbeliai buvo panaudoti logotipo kompozicijoje.

   Visų projekte dalyvaujančių ugdymo įstaigų vaikai rinko ir balsavo už geriausią projekto partnerių – lenkų, italų, lietuvių, turkų, rumunų – logotipą. Susumavus visų projekto partnerių balsavimus paaiškėjo, kad mūsų darželio kurtas logotipas tapo tarptautinio projekto logotipu laimėtoju!

   Projekto logotipą jau turime ir pradedame vykdyti kitas numatytas veiklas.


Kauno lopšelis-darželis "Ežiukas" dalyvauja ES 2020 m. finansuojamos programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerysčių projekte (KA229).

                      „PROTINGAS VARTOJIMAS PRASIDEDA ANKSTYVAJAME AMŽIUJE“                                          Projekto trukmė 24 mėn

   Įgyvendinant šį projektą mūsų pedagogai skleis gerąją pedagoginio darbo patirtį, dalinsis žiniomis su partnerių šalių Lenkijos, Italijos, Rumunijos, Turkijos ugdymo įstaigų bendruomenėmis, susipažins su šių šalių švietimo sistema bei integruotomis tvaraus, protingo vartojimo ugdymo/sklaidos metodikomis.

   Visos projekto veiklos vyks nuotoliniu būdu: projekto e-Twinning platformoje, socialinėje medijoje (projekto Instagram, Twitter, Facebook paskyrose) bei  internetinėje svetainėje.

Projekto tema„PROTINGAS VARTOJIMAS PRASIDEDA ANKSTYVAJAME AMŽIUJE“    

Pagrindinės projekto potemės:

  • Protingas energijos vartojimas (atsakinga šalis partnerė Rumunija )
  • Protingas vandens vartojimas (atsakingas šalis partnerė Lietuva)
  • Protingas maisto vartojimas (šalis partnerė Turkija)
  • Protingas atliekų tvarkymas (antrinis žaliavų panaudojimas) (šalis partnerė Italija)
  • Protingas gyvenimo būdas ir požiūris į aplinką (šalis partnerė Lenkija)

   Šios temos bus nagrinėjamos per vaikams artimas veiklas – betarpišką bendravimą, žaidimus,  kuriant vaidinimą, organizuojant įvairius renginius, sporto šventes, muzikos ir meno popietes,  ir  integruojant tai į kasdieninę veiklą/ugdymo turinį.

Projekto tikslai:

  • Kelti vaikų pasitikėjimą savimi ir gerinti jų ugdymo(si) rezultatus;
  • Vaikų kompetencijų ugdymas  protingo, tvaraus vartojimo, ekologijos srityse;
  • Skiepyti nuo mažų dienų rūpinimosi aplinka kultūrą, etinę bei ekologinę pasaulėžiūrą ir kurti šiomis vertybėmis grįstą atsakingą elgesį;
  • Padėti vaikams išmokti dirbti mažomis grupelėmis, praktikuotis priimti sprendimus per diskusiją;
  • Supažindinant vaikus su įvairiomis ugdymo(si) metodikomis, technikomis, IT, intelektinio darbo technika;
  • Mokytojų gebėjimų plėtojimas;
  • Vystyti vaikų komunikavimo gimtąja /anglų/ kalba kompetenciją;
  • Ugdyti teigiamą požiūrį į išsilavinimą, nacionalinę ir Europos kultūrą, civilizaciją.
  • Skatinti mokytojų, vaikų ir tėvų kitų kultūrų pažinimą bei supratimą.

Projekto veiklų tikslai:

  • Didinti supratimą apie energijos išteklius ir sumanų šių išteklių vartojimą;
  • Didinti supratimą apie vandens svarbą žmonėms ir jo protingą vartojimą;
  • Didinti neatsakingo maisto vartojimo poveikio sveikatai ir aplinkai suvokimą bei skatinti atsakingą elgesį;
  • Kurti rūpinimosi aplinka kultūrą bei skatinti rūšiavimą ir antrinį panaudojimą ;
  • Kurti etinę bei ekologinę pasaulėžiūrą ir skatinti darželio bendruomenę jungtis prie pokyčių skatinančių ekologines iniciatyvas;
  • Skatinti aplinkosaugos problemų supratimą ES kontekste;
  • Sudaryti sąlygas tarpkultūriniams mainams ir skatinti mokytojų, vaikų ir tėvų kitų kultūrų pažinimą bei supratimą, socialinių ir tarpkultūrinių kompetencijų ugdymą;
  • Aktyviai skatinti darželio bendruomenės (vaikų, pedagogų, tėvų) supratimą kaip jų elgesys gali paveikti ne tik bendruomenę, bet ir visą pasaulį;
  • Išplėsti jau esamas ugdymo programas ir papildyti jas projekto eigoje sukurta mokymo medžiaga, projekto duomenų baze;
  • Sudaryti palankias sąlygas skatinti  keisti projekto dalyviams (vaikams, pedagogams, tėvams) vartojimo  įpročius.

Projekto poveikis vaikams:

  • Atsiras pasitikėjimo savimi ir savo gebėjimais jausmas, pagerės savęs vertinimas, pastebimas per drąsesnį bendravimą, socialinę brandą ir atsakomybę už savarankišką bei grupelėse vykdomą veiklą;
  • Padidės domėjimasis mokykla, motyvacija pažintinei veiklai plėtotis (ieškoti informacijos, diskutuoti, spręsti praktines problemas, kūrybiškai veikti, mąstyti, mokytis vienam iš kito).
  • Padidės domėjimasis gimtąja bei anglų kalba (mėginant bendrauti su atvykusiais vaikais), gebėjimas savo išgyvenimus, patirtį, mintis reikšti piešiniais, ženklais, raidėmis, judesiais, t.y. kalbinę raišką sieti su kitomis raiškos formomis.
  • Pagerės mąstymo veiksmų gebėjimai: loginio (sudaryti daiktų sekas, lyginti, grupuoti, skaičiuoti ir t.t.), kritinio-probleminio (pastebėti pasikeitimus, įžvelgti praktinę problemą, pagal vaiko galimybes rasti keletą jos sprendimo būdų ir pan.), kūrybinio (atrasti, modeliuoti, kurti savitus variantus ir t.t.) naudojant naujas informacines technologijas
  • Pakils kompetencijų lygis, kūrybiniai, socialinio bendravimo sugebėjimai, praturtės ugdytinių patirtis protingo vartojimo, ekologijos, gamtos išteklių srityse, augs rūpinimosi aplinka vidinė kultūra,  ugdysis pilietinių įgūdžių pažanga, bendruomeniškumas, empatija, tolerancija ir pagarba kitų kultūrų žmonėms.

Projekto poveikis pedagogams:

  • Ugdomojo proceso kūrybingumas (taikomos įdomios, originalios ugdymo(si) užduotys), asmeninis ugdymasis susipažįstant su kitų šalių pedagogine patirtimi, profesinis tobulėjimas;
  • Pagerėjęs ugdymo stilius (suteikiantis galimybes pilnavertės  demokratiškos asmenybės plėtrai, sudarantis palankias sąlygas ugdymui(si)), kitų švietimo sistemų suvokimas, domėjimasis Europos šalių bendradarbiavimu.
  • Naudojant gerąją projekto praktiką – sėkmingai taikomos integruoto, diferencijuoto ugdymo(si) idėjos kasdieninėje ugdomojo proceso veikloje (vykdant projektą ir po projekto pabaigos).
  • Prestižas vietos ir profesinėje bendruomenėje.

 

 

 

Nuorodos